זה לא סוד שלקראת עונת הביקיני כולנו מציצות בדאגה מתחת לחולצה וחוששות לקראת החשיפה של הבטן. והנה מגיעים הימים החמים של הים והבריכה…
אז הכנתי לנו את ה"מלך" של תרגלי הבטן, שעושה קסמים לבטן שטוחה יותר, ועובד הכי עמוק לתוך שרירי הליבה. קדימה מתחילים!
Cradle – תרגיל לחיזוק השרירים העמוקים ביותר של הבטן.
בעצם כל תנועה בג'יירו היא תרגיל לבטן, אבל מהמקום הנכון והעמוק שאליו היא מחוברת. כך אנחנו יכולים להגיע לתוצאות הכי מדויקות ומהירות, אם זה להשטיח את הבטן, להצר את האגן, ואם זה לשפר את היציבה ולחזק את הגוף מבפנים.
המטרה היא לדייק תנועה, ולהתחיל אותה מהמקור, מה- Seed Ceter = מלשון "זרע"- המקור לכל התנועה והנשימה בגו. הסיד סנטר ממוקדם במרכז הבטן התחתונה והעמוקה, וכל תנועה שנעשה, תפעיל את המרכז.
התרגיל הכי אפקטיבי להשיג את המטרה לקוח משיטת ג'יירוקינסיס:

מוצא: דמייני את הגוף מתנדנד כמו עריסה. שבי ישר, רגליים מוארכות, קרסוליים לחוצים יחד, ברכיים כפופות ל- 45 מעלות ומעט נפרדות. שמרי את הכתפיים למטה, המרפקים כפופים, רכים, וקרובים לגוף. הניחי את כפות הידיים על הרצפה, ליד האגן.

התרגיל: נשפי אוויר כדי להפעיל את הבטן, גלגלי את האגן פנימה, ונועי אחורה אל הסאקרום, בזמן שהרגליים עולות מהרצפה. לקראת סוף הנשיפה, סחטי את האוויר שנותר בשביל להעצים את עבודת המרכז העמוק. שאפי כדי לנענע את העריסה חזרה, חזרה לישיבה. עמוד השדרה ארוך ותומך בעורף. שמרי על כתפיים משוחררות ומסובבות מעט החוצה.

כמה: 8 חזרות 2-4 סטים אפשר להעלות בהדרגה כל יומיים. כל חזרה היא נשימה עמוקה ומלאה.

יתרונות: הcradle מעולה להצרת ההיקף של הבטן והאגן ולאיסוף ומיצוק שלהם. זו אמנם עבודה קשה, אבל שווה את התוצאות- בטן שטוחה וצרה יותר. התרגיל מעולה להתארכות של עמוד השדרה וריווח של החוליות, והשימוש בנשימה מעצים את חיזוק של שרירי הבטן העמוקים, ומשלים את השימוש בהם.

FacebookTwitterGoogle+Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *