הגוף שלנו יוצא מאיזון לעיתים קרובות, וזה בא לידי ביטוי ביציבה לא סימטרית וכאבי גב, צוואר, כתפיים….
אם אתם יושבים זמן רב מדי מול המסך ויש לכם כאבי כתפיים/ שכמות/ צוואר, תוכלו להיעזר בשיטת ג'ירוטוניק על מנת ללמוד לשחרר ולהכניס תנועה למקומות התקועים.

רוב הזמן אתם מרגישים את המתח בגוף שלכם בכתפיים – זו היציבה הנפוצה של קיפוזיס, המתאפיינת בכתפיים שמוטות ומסובבות פנימה, סנטר זקור מעלה ועורף קצר, עם חזה סגור. סדרת תרגילים לשחרור של חגורת הכתפיים שהם פשוטים לביצוע, מתאימים למתחילים, ולקוחים משיטת ג'ירוקינסיס וג'ירוטוניק, תעזור לכם לצאת מהמצב הזה

בכל מה שקשור באימון גופני, התפיסה הקלאסית והישנה היא לעבוד על חיזוק, כוח, חיטוב וכיווץ של השרירים. האמביציה מטריפה אותנו לעשות כמה שיותר, ואחר כך להרגיש את בכאב בשרירים המכווצים.

המשפט "no pain no gain" שייך לשנות ה -80 ולג'יין פונדה, ולא לעכשיו. כבר לא צריך לסבול כדי להגיע לתוצאות. בימים אלו, ההבנה העמוקה של הגוף דרך שיטות כמו ג'ירוטוניק וג'ירוקינסיס מבינות את הערך הרב של השחרור והחופש התנועתי.

העיקרון המרכזי שלהן הוא שבשחרור טמון כוח רב יותר, כיוון שהוא מאפשר גיוס אפקטיבי של הגוף ומאפשר להגיע לעומק שרירי הליבה.

לתקן את הקיפוזיס בכתפיים
אם תשימו לב, רוב הזמן אתם מרגישים את המתח בגוף שלכם בכתפיים, כאילו אתם מחזיקים את כל העולם עליהן ושאם תשחררו, ייפול לכם הראש.

היציבה הנפוצה של קיפוזיס, מתאפיינת בכתפיים שמוטות ומסובבות פנימה, סנטר זקור מעלה ועורף קצר, עם חזה סגור. היא לא רצויה, גורמת לכאב וללחץ על החוליות הצוואריות שיכול לגרום לפריצת דיסק, כאבי ראש סחרחורות ומחלות נוספות.

מעבר לכך, זוהי יציבה בעייתית כי היא משדרת שפת גוף לא מושכת, של חוסר בטחון. הישיבה הממושכת מול מחשב, סמארטפון ומסכים, בה הראש מוטה מטה וכל הגוו מעוקל, רק מחריפה את הבעיה ומשרישה אותה בגוף.

קיפוזיס נובעת מטונוס שרירי גבוה וכיווץ מיותר של השרירים בחגורת הכתפיים החזה והשכמות. כיום ההבנה הנכונה של התנועתיות של פלג הגוף העליון היא שהידיים שלנו מחוברות לבטן ולצלעות, והתנועה שלהם בעצם נובעת מעומק המרכז ובאה מתוך שחרור.

יתרון נוסף לשחרור הכתפיים הוא חסכון באנרגיה, ואימון יותר אפקטיבי ויעיל. שיטת ג'ירוקינסיס מלמדת כיצד להרפות את המתח בחגורת הכתפיים, ולנתב אותו אל המקום בו הוא עושה לנו רק טוב- המרכז העמוק של הבטן. קישור לכתבה על חיזוק המרכז

אז למדנו שעל מנת לשחרר באמת את הכתפיים, הבטן צריכה להיות מספיק חזקה, כדי להחזיק את הסידור הנכון של פלג הגוף העליון. כשאתם כן במודעות, ומנסים להרפות זה לא פשוט, כי הגוף לא תמיד יודע כיצד.

נכון שהטונוס השרירי בחגורת הכתפיים הוא אחד הכי קשים לשחרור וזה לא פשוט לעשות, אבל עם תרגול נכון ותדיר ומודעות גופנית שהולכת ומתפתחת, כל היציבה יכולה להשתנות והופכת להיות נינוחה ומשוחררת יותר.

אני רואה את זה קורה בסטודיו כל הזמן. עם תרגול נכון והתמדה, ניתן לייצר שינוי אמיתי ושחרור עמוק. וכמו בכל דבר בחיים, גם בגוף צריך לדעת מאיפה להחזיק על מנת ללמוד איך לשחרר.

גי'רוטוניק וג'ירוקינסיס היא שיטת אימון בעלת יכולות ריפוי מדהימות. בעזרת תנועה מעגלית ונשימה אנחנו פותחים את המקומות שאין בהם תנועה ומגמישים את הרקמות סביב חגורת הכתפיים
סדנת שחרור כתפיים 17.2 עם תמר שטיין קסמן לפרטים כאן—http://studio8.co.il/%D7%A1%D7%93%D7%A0%D7%AA-%D7%A9%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9D-%D7%97%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%94%D7%9B%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%94%D7%A6%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A8/

FacebookTwitterGoogle+Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *