אתם באמצע יום עבודה, העייפות מכריעה אתכם ואתם כבר לא מצליחים לקלוט שום דבר.
הגוף כבד ועייף, והישיבה הממושכת מאבנת את הגוף. אולי אפילו אתם כבר מתחילים להירדם או דווקא שיש לכם "קוצים" והגוף חסר מנוחה ובמתח. במצב כזה, אין כמו לחלץ את העצמות כדי שתוכלו להתרכז, לחשוב וללמוד ביעילות.
הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות כדי לשנות את המצב במהירות ויעילות, הוא תנועה ונשימה מעגלית. תכירו את ג'ירוקינסיס, תרגול גופני הוליסטי שמבוסס על תנועה ספיראלית וזורמת ומודעות גופנית, שיכול להעיר אתכם אך גם להרגיע, ולאפשר איזון ופוקוס.
תנועה בשיטת ג'ירוקינסיס יכולה לחדש את האנרגיה של הגוף ולעורר אותו באופן טבעי ללא חומרים רעילים לגוף כמו קפאין, ניקוטין וסוכר.
סירקולציה- הסוד לשמירה על חושים מחודדים!
במצב של חוסר תנועה וישיבה ממושכת, נוצר בגוף מצב שבו הזרימה של הדם והאנרגיה נפגמת. חסרה תנועה
טובה של נוזלים במערכות הגוף השונות, ולכן נוצרת כבדות ועייפות. כשאין זרימה טובה, מצטברים חומרי פסולת
כמו CO2 ורעלנים שאנו צורכים דרך מזון משקאות והאוויר אותו אנו נושמים. פתיחת ה"סתימות" בצינורות
מאפשרים סילוק טוב יותר של הפסולת, ואף להזין את התאים בגוף ובמוח בחמצן וחומרי הזנה, שמשפרים את יכולת הריכוז הזכרון והתפיסה.
התנועה המעגלית של שיטת ג'ירוקינסיס מצליחה להכניס תנועה למפרקים בגוף שאינם זזים בדרך כלל ברכות
ובעדינות ובכך לפתוח את המקומות החסומים.
הפאשייה – מעבירה את המידע
ברמה הפיזיולוגית, ישיבה ממושכת ללא תנועה גורמת לפאשייה ( רקמת החיבור העוטפת את הגוף כולו ) להידבק, להתעבות ולהתקצר , בייחוד בחלקה בקדמי. הפאשייה היא כמו רשת של חומר קולגני ובה שזורים תאי העצב ממערכת העצבים. כשיש קשרים ברשת, המעבר של המידע מהמוח לגוף מופרע, ומשפיע לרעה על היכולות הקוגניטיביות. הכפיפה במפרקי הירכיים גורמת למנח האגן להיות מקובע ולגב להתקשח ולהתכופף. גם הכתפיים מתעגלות לפנים, ובית החזה נוטה להסגר. מנח הישיבה והכפיפה במפרק הירך, גורם לשריר הפסואס ( החלק הקדמי של המפשעות) להיות מקוצר וזה משפיע על האיזון של הגוף כולו.
התנועה בשיטת ג'ירוקינסיס גורמת לפאשייה להיות בריאה, מאוזנת אלאסטית ורטובה, בדיוק כמו שהיא צריכה להיות כדי לאפשר למערכת העצבים לעשות את העבודה החשובה של לימוד והפמנה.
מודעות, וקשב פנימי
השהייה בחלל סגור וההתמודדות עם עומס רב ושעות עבודה מרובות גורמת למתח נפשי שגורם ליכולות הלימוד להיות פחות יעילות. התנועה בשיטת ג'ירוקינסיס מחייבת קשב פנימי, ומגבירה את המודעות הגופנית, מאזנת את המערכת הרגשית, ומשרה תחושה נעימה של שלווה שחרור. הגוף נכנס למעין מצב מדיטטיבי וההשפעה על רמת התודעה היא מופלאה. כשהתודעה ערה ומחוברת אנו פתוחים לחשוב מתוך סקרנות יצירתיות והשראה, והעבודה הופכת למהנה, כמו משחק.
אל תוותרו על הזמן אותו אתם מקדישים לתנועה. אפילו 30 דקות בלבד ביום יכולות לעשות את כל ההבדל. הקפידו להקדיש אותן לעצמכם בתחילת היום, בהפסקת הצהריים, או לקראת סוף היום כשהעייפות גוברת.
בכל שעה או שעתיים. אבל זכרו שהתירוץ "אין לי זמן" או "אני עסוק/ה מדי" הוא, כמובן, רק תירוץ.
 
יתרונות לתרגול ג'ירוקינסיס במהלך יום עבודה
• משפרת את הביצועים השכליים: קיים קשר בין כושר גופני לפעילות של המוח והיא משפיעה לטובה על ריכוז, יכולת התמקדות והזכרון.
• מעוררת: היא מזרימה את הדם בגוף, מה שמספק חמצן למוח ולמערכות השונות.
• מרגיעה ומשחררת לחץ: היא עוזרת להתמודד עם המתח והחרדה שאנו חווים.
• משפרת את הנוקשות והכאבים הגופניים שכרוכים בישיבה ממושכת מול המחשב.
• מפחיתה תחושת הרעב: לאחר ביצוע פעילות גופנית קצרה הצורך המיידי למתוק ותחושת הרעב פוחתים וקצב המטבוליזם עולה.
מה זה ג'ירוקינסיס ואיך זה יכול לעזור ליושבי המשרדים?

ג'ירוטוניק היא שיטת אימון הוליסטית ומתקדמת שנוצרה במקור כטכניקה לשיקום פציעות וכאבים. ג'ירוטוניק
מבוססת על תנועה מעגלית וזורמת, אשר מלמדת כיצד לנוע בחופשיות וללא מאמץ, תוך ניתוב של הכוחות בגוף אל המרכז העמוק. מציאת הסידור הנכון של הגוף והשימוש בנשימה תורמים לפתיחת מקומות חסומים והנעת אזורים בגוף שבדרך כלל לא מגיעה אליהם תנועה, ובכך להפחתת כאב או מגבלה.
ג'ירוטוניק מתבצעת עם מכשור ייחודי לשיטה, וג'ירוקינסיס היא אותה שיטה ללא המכשור.
חלק מהתרגול של שיטת ג'ירוקינסיס היא על כסא, ולכן אין צורך אפילו לקום מהכסא וניתן לעשות את התרגילים תוך כדי השיעור. ג'ירוקינסיס מייצרת תנועה בגוך של ספיראלות, גלים, ומעגלים. התנועה בצורת שמיניות היא אינסופית והיא הוכחה כתורמת לטיפול בהפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים ומבוגרים.
רוצים לנסות?
קחו הפסקה מרעננת לתנועה מעגלית שתעזור לכם, להמריץ את הגוף, ולשפר את יכולות הלימוד שלכם. התרגול
יעזור לכם להגביר את הריכוז, לשפר את היציבה ולהמשיך את יום הלימודים באפקטיביות גבוהה יותר, פחות
קלוריות, והרגשה כללית טובה בהרבה.
צפו בסרטון להדגמה של תנועה בשיטת ג'ירוקינסיס על כסא

תמר שטיין קסמן, הכותבת והמדגימה, היא מאמנת ומסמיכת מורים בשיטת ג'ירוקינסיס וג'ירוטוניק ובעלים של סטודיו 8 לג'ירוטוניק בתל אביב.

FacebookTwitterGoogle+Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *