בתרפיה ושיקום של הגוף, איזון הוא שם המשחק

ג'ירוטוניק תל אביב | בתרפיה ושיקום של הגוף, איזון הוא שם המשחק

הגוף שלנו שואף כל הזמן לאיזון. יחד עם זאת, בכל השנים בהם אני מלמדת ורואה גופים רבים ושונים, לעולם לא נתקלתי בגוף מאוזן לחלוטין, שהיציבה שלו מושלמת ושלא דורש כוונון.

ג’ירוטוניק היא מערכת תנועה המיודעת גם לשיקום. הקשר לתרפיה הוא הגירוי שאנו נותנים לגוף, המיועד להשפיע על המערכת האוטומטית לאיזון, לתיקון הגוף. לכל רקמה ותא יש אפשרות לייצר, לאחות ולחדש. הפתרון לאיזון נמצא בגוף, ואנו נותנים את הגירוי וההכוונה על מנת למצוא את הריפוי למערכת ההומאוסטטית, על מנת לארגן את הגוף מחדש.

המידע הכי יעיל לשם כך הוא תנועה! אבל לא כל תנועה היא אפקטיבית כמו העקרונות והידע של השיקום בעזרת ג’ירוטוניק, שמעוררת מחדש את הגוף לתפקוד כל המערכת, לכל פעולה ולכל ספורט שנבחר לעשות.

אין אדם אשר שני צידי גופו שווים לגמרי. הא-סימטריה באה לידי ביטוי בגדלים וברמות שונים אצל אנשים שונים.

העקרון המרכזי בתיקון סקוליוזיס (עקמת) על ידי שיטת ג’ירוטוניק הוא ניגודיות – התארכות הקשתות של עמוד השדרה לכיוונים מנוגדים, וייצוב וחיזוק השרירים העמוקים שמחזירים אותו חזרה לאמצע. גם הקשר בין נשימה ותנועה והחיבור בין שרירי הנשימה לשרירי התנועה יוצר איזון בין שחרור וכוח. כך יוצרים מרווח בים המפרקים וחוליות עמוד השדרה.

יש עקמת מולדת, הנקראת סקוליוזיס,  או עקמת נעורים שהיא מבנית בשלד, ואנו נולדים איתה. במקרה כזה לעמוד השדרה יש הטיה צידית ופיתול ולכן כל כך קשה לתקן את ליקוי היציבה הזה. המקרה החמור של עקמת מהסוג הזה אפילו מסוכן לבריאות כי הצלעות מיצרות לחץ על איברים פנימיים בבטן . לעיתים זה נגמר בניתוח, אבל ניתן להימנע ממנו בדרך כלל בעזרת תנועה ונשימה נכונות כמו שיקום סקוליוזיס בשיטת ג’ירוטוניק.

הסוג השני והנפוץ יותר של עקמת, הוא מהסוג הנרכש של חוסר איזון בין צידי הגוף. הוא נובע מתוך שימוש א סימטרי בגוף, כמו למשל נשיאה של תיק, ילד, על צד אחד, תנועה א- סימטרית שחוזרת על עצמה. למשל, רופא שיניים או שחקני גולף/ טניס, נשים אחרי לידות בעקבות שינוי של האגן וא-סימטירה של משקל החזה בהנקה.

בעצם מה שנוצר זה טונוס שרירים גדול יותר בצד אחד של הגוף, שמושך את רקצת החיבור ( פאשיה) ויוצר כאב. הפאשיה היא שרשרת של רקמות החיבור בגוף. זוהי שרשרת פאציאלית העשויה מחומר אלאסטי שתומכת בהכל- רקמות, איברים, שרירים, שלד…רקמה זו מעבירה את כל המידע העצבי בגוף. הטיפול בעזרת ג’ירוטוניק בעצם מתאים לכל מי שיש לו צד אחד יותר חזק, כלומר לכולם.

ניתן לטפל גם בבעיות יציבה כמו קיפוזיס ( כתפיים שמוטות ) על ידי חיזוק חגורת השכמות, שחרור הכתפיים ופתיחת החזה, וכן בכאי גב תחתון הנוצרים מ לורדוזיס (קשת גדולה בגב התחתון) על ידי חיזוק המרכז לתמיכה בעומס, התארכות של הגב התחתון וריווח הסאקרום והחוליות הלומבאריות.

לשיטת ג’ירוטוניק יש מערכים והכשרות ספציפיים לשיקום חגורת אגן, חגורת כתפיים וסוקוליוזיס, והמידע הזה הוא יקר מפז באפקטיביות שלו, כך אני נוכחת בעבודה היומיומית שלי עם תלמידי וגם על גופי שלי. ולכן אני מוקירה תודה לכלי הג’ירוטוניק שניתן בידי ומאמינה שבכל גוף ניתן לטפל, לא משנה עד כמה הוא כואב וסובל. אני רואה בכך את השליחות שלי.

שלכן,

תמר שטיין קסמן

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *