חזרה לגזרה אחרי הלידה. איך תעשי את זה שפוי?

מה הכי הפריע לך בגוף שלך אחרי הלידה? רוב הנשים אומרות שזה המשקל העודף שצברו במהלך ההריון.

העליה במשקל גורמת לנו לרצות לחזור כמה שיותר מהר למידות שלפני ההריון, וגורמת לעיתים לבחור בשיטות דרסטיות של אימון שלא מתאימות לשלב הזה של פוסט לידה. ריצה, אימון של משקולות או TRX יכולים להביא ליותר נזק מתועלת בעקבות פציעות כי הגוף אינו מוכן לשאת עומס כזה עדיין. לכן התחלה לא נכונה עלולה להשבית אותך, ולהיות מסוכנת ולעצור את תהליך החזרה לגזרה.

חזרה לפעילות גופנית חיבת להיות הדרגתית ולכלול תכנית שיקומית. למה?

בואו נדבר רגע על מה קרה לגוף שלך בהריון:

שרירי הבטן התרחבו והדלדלו, רצפת האגן ירדה ונחלשה, האגן נפתח וזז, הצלעות עלו ונפתחו והקשתות בעמוד השדרה גדלו בייחוד בגב התחתון ובצוואר. לכן, אין תמיכה נאותה מהשלד ושרירי הליבה לשאת את הגוף שלכן במאמץ או אימפקט, ובטח שלא יחד עם תינוק על הידיים. בלידה עצמה המאמץ והחוויה המטלטלת של הגוף יוצרות ניתוק מאזור הבטן העמוקה, ורוב הנשים לא מרגישות את האזור הזה או יכולות להפעיל אותו. שלא לדבר על איבר המין שחווה טראומה.

בנוסף, לנשים מניקות בדרך כלל הכתפיים מסתוססות פנימה והחזה נסגר. אף מאמנת לא תגיד לך את זה, אבל לוקח לפחות שנה לשיקום הגוף אחרי הלידה וזה במקרה הטוב.

החדשות הטובות 

אבל לא באתי לייאש אותך, דווקא יש לי בשורות מעולות. אפשר לעשות מהלימונים לימונדה:) ולהתחבר מחדש לגוף שלך. אפשר לשקם את השרירים ולהחזיר את השלד למקום, ואפילו מתוך מודעות גופנית גבוהה יותר משהייתה לפני. ככל שהתהליך יהיה יותר הדרגתי, עמוק וייקח זמן ( כמו כל דבר טוב,צריך סבלנות והתמדה) כך התוצאה תהיה טובה יותר לאורך זמן- יציבה מאוזנת גוף בריא וחטוב ללא כאבים ופציעות.

אז איך עושים את זה?

חזרה לגזרה אחרי הלידה ושיקום רצפת האגן וחגורת האגן בעזרת שיטת ג’ירוטוניק.

ג’ירוטוניק – טיפול ושיקום טבעי ויעיל לכאבים ופציעות

ג’ירוטוניק היא גישה הוליסטית לאימון גופני אשר מהווה כלי שיקומי אפקטיבי ביותר לריפוי בעזרת תנועה, נשימה ותודעה. הכלי המיוחד של השיטה הוא תנועה מעגלית אשר מייצרת מרווח במפרקים, מגדילה את טווח התנועה במפרקים, ומכניסה תנועה לאותם מקומות חסומים כואבים בגוף שלנו אשר בהם יש כאב. התנועה המעגלית יחד עם נשימה ושחרור מאפשרת לפתוח את המגבלות של התנועה ולשטוף את הכאב או המחלה החוצה מהאזור הבעייתי, בעזרת תנועה ונשימה.

הסיפור שלי

אחרי הלידה השנייה, לפני שנתיים, האגן שלי זז. צד אחד שלו היה גבוה יותר וזה גרם ללחץ על מפרק הסאקרו -איליאק וכאב בצד האגן בגב התחתון. בעזרת החלק השיקומי לחגורת אגן של שיטת ג’ירוטוניק הצלחתי לשקם את עצמי. זה התחיל משכיבה על הגב ותרגול עדין של נשימה על מנת להשיב את התחושה והשליטה ברצפת האגן ובשרירי הבטן העמוקה והתחתונה. ואז עבר לתרגול יותר אינטנסיבי ותנועה יותר גדולה במרחב ומול התנגדות.

אחרי 6 שבועות מהלידה, תרגלתי כל יום 15 דקות בשכיבה על הגב סדרה של 6-8  תרגילים ואחרי חודשיים האגן חזר למקום והכאב עזב אותי. מאז הלכתי והתחזקתי עד שמצאתי את החיבור הכי עמוק שחוויתי למרכז, גם מלפי ההריון.

אני נתקלת בסיפורים כאלה כל הזמן. כל התלמידות שלי שחזרו לתרגל אחרי לידה, עברו את הסדנה ואני חושבת שזה מידע בסיסי וחשוב שאף אחת לא אומרת לנו. תרגילי הקגל ודומיהם הם כבר פאסה… זהו המידע הכי מתקדם היום בתחום השיקום. מתוך הבנה שכאב בא ממשהו תקוע שלא זז, והנשימה והתנועה הן המקור לריפוי. 

והכי טוב זה שאפשר לבצע את זה בבית, ליד התינוק או יחד איתו. ואפילו ליהנות מזה !

אחרי השיקום הראשוני חוזרים לתרגל פעילות גופנית מחטבת ומחזקת כמו פילטיס, ג’ירוטוניק, ג’ירוקיניסיס או יוגה, שיש בה חיזוק של השרירים העמוקים ועבודה על אורך, כוח וגמישות.

מוזמנת לשיעור התנסות בשיטות אלו בסטודיו 8

וגם

לסדנה לחזרה לגזרה אחרי לידה- להרשמה קליק כאן  

לפרטים

0773380834

שלך,

תמר

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *